ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ - 31-05-2017 - ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ eΔΑΠΥ
1.- ΚΩΔΙΚΟΙ ΕΚΑΠΤΥ
Από αύριο 1-6-2017 ισχύουν υποχρεωτικά οι νέοι κωδικοί ΕΚΑΠΤΥ (ν.4472/2017). Αυτό σημαίνει ότι ΚΑΝΕΝΑ προϊόν δεν θα μπορεί να καταχωρηθεί σε γνωμάτευση παροχών ΕΚΠΥ (οι γνωστές γνωματεύσεις) εάν δεν έχει πιστοποιηθεί. Μέχρι σήμερα π.χ. οι γνωματεύσεις με τις αναπνευστικές συσκευές, καταχωρούνταν χωρίς κωδικό ΕΚΑΠΤΥ, πράγμα που από αύριο δεν θα μπορεί να γίνει.
Άρα για κάθε προϊόν που προμηθεύεστε από τις εκάστοτε εταιρείες θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι η εταιρεία έχει πιστοποιήσει το προϊόν στο eΔΑΠΥ για να μπορείτε να το διαθέσετε καταχωρώντας το στη γνωμάτευση στο eΔΑΠΥ.
Προσοχή λοιπόν στα προϊόντα που προμηθεύεστε για τα φαρμακεία σας, ώστε να μπορείτε να τα διαθέσετε.
2.- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ
Το νέο σύστημα του eΔΑΠΥ συμπλήρωσε και τον πέμπτο μήνα λειτουργίας του, αλλά τα λάθη που έχουν κάνει τα φαρμακεία κατά την υποβολή των λογαριασμών τους, ιδίως για τους δύο πρώτους μήνες (ήτοι Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2017) είναι αρκετά, γεγονός που δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα για την εκκαθάριση και εξόφληση των υποβολών.
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους αρμοδίους του ΕΟΠΥΥ, όπου μας δόθηκε αναλυτική κατάσταση με τα λάθη που έχουν προκύψει, και οι υπηρεσίες του Συλλόγου προσπαθούν να τα επιλύσουν, δεδομένου ότι αφορούν κυρίως την έναρξη του νέου συστήματος.
Σας παραθέτουμε τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν :
Υπήρξαν πολλές υποβολές, όπου
- οι φάκελοι των διαφορετικών συμβάσεων ήταν κολλημένοι μεταξύ τους, με αποτέλεσμα κατά την παραλαβή από την υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ στον Ασπρόπυργο, να θεωρηθεί ως μία σύμβαση (εικόνα 1)
- τα δικαιολογητικά δύο διαφορετικών συμβάσεων, δηλαδή τιμολόγιο και γνωματεύσεις, ήταν μέσα σε ένα φάκελο, έξω από τον οποίο ήταν κολλημένα ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ αυτοκόλλητα πληροφοριών αποστολής κυτίου. (εικόνα 2)
- απεστάλησαν υποβολές στον ΕΟΠΥΥ χωρίς επικόλληση του αυτοκόλλητου πληροφοριών κυτίου έξω από τον φάκελο. (εικόνα 3)
- οι φάκελοι δύο συμβάσεων ήταν κολλημένοι μεταξύ τους, και επιπλέον ενδιάμεσα είχαν κάποια δικαιολογητικά (τιμολόγιο, γνωματεύσεις) σκόρπια, από κάποια άλλη σύμβαση. (εικόνα 4)
- το φυσικό τιμολόγιο δεν ήταν ίδιο με το τιμολόγιο που έχει καταχωρηθεί στο σύστημα του eΔΑΠΥ (π.χ. ποσό, αριθμός τιμολογίου κ.λ.π.)
- δεν εκτυπώθηκαν οι ηλεκτρονικές εκτελέσεις των γνωματεύσεων.
- δεν υπάρχουν υπογραφές και σφραγίδες στις γνωματεύσεις (είτε ασφαλισμένου, είτε γιατρού)
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΠΡΟΣΟΧΗ
καθώς τα παραπάνω λάθη θα είναι πολύ δύσκολο να επιλυθούν για υποβολές επόμενων μηνών και υπάρχει περίπτωση περικοπής της υποβολής σας :
- Ο φάκελος της κάθε σύμβασης πρέπει να είναι ξεχωριστός, με ξεχωριστό αυτοκόλλητο πληροφοριών κυτίου και να παραδίδονται οι φάκελοι των συμβάσεων ΕΜΦΑΝΩΣ ξεχωριστά.
- ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν μπορείτε να έχετε τα δικαιολογητικά δύο συμβάσεων (π.χ. παροχής υγειονομικού υλικού και σκευασμάτων ειδικής διατροφής) μέσα ΣΕ ΕΝΑΝ φάκελο.
- Καμία υποβολή δεν θα γίνεται δεκτή χωρίς την επικόλληση αυτοκόλλητου πληροφοριών κυτίου έξω από τον φάκελο με τα φυσικά δικαιολογητικά (γνωματεύσεις, τιμολόγιο και εκτύπωση υποβολής).
- Σκόρπια δικαιολογητικά είναι αυτονόητο, ότι ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΑ.
- Όταν το φυσικό τιμολόγιο μέσα στον φάκελο ΔΙΑΦΕΡΕΙ από το ηλεκτρονικό τιμολόγιο που έχει καταχωρηθεί στο σύστημα του eΔΑΠΥ, αυτό αποτελεί πρόβλημα για την εξόφληση του φαρμακείου.
- Οι γνωματεύσεις των ιατρών θα πρέπει να φέρουν οπωσδήποτε υπογραφή και σφραγίδα ιατρού και ασφαλισμένου. Το ίδιο και οι ηλεκτρονικές εκτελέσεις (για τις ηλεκτρονικές ΜΟΝΟ για τον μήνα Ιανουάριο, ο ΕΟΠΥΥ θα τις δεχθεί και χωρίς υπογραφή ασφαλισμένου). Είναι αυτονόητο ότι γνωματεύσεις ιατρών χωρίς τις υπογραφές και σφραγίδες που απαιτούνται, δεν εξοφλούνται από τον ΕΟΠΥΥ.
- Τέλος είναι πολύ σημαντικό, για την ταχύτερη διεκπεραίωση του ελέγχου, όταν εκτελείτε μία γνωμάτευση στο φαρμακείο, να τοποθετείτε πρώτα την ηλεκτρονική εκτέλεση και πίσω από αυτή την γνωμάτευση που έχει συνταγογραφήσει ο ιατρός.
Παρακαλούνται λοιπόν, όλα τα φαρμακεία να τοποθετήσουν ΚΑΙ για τον μήνα Μάιο με αυτόν τον τρόπο τις γνωματεύσεις, δηλαδή πρώτα την ηλεκτρονική εκτέλεση και μετά την γνωμάτευση του γιατρού. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολυνθεί κατά πολύ το έργο της εκκαθάρισης, ώστε να εξοφληθούν οι υποβολές του Μαΐου το συντομότερο δυνατόν.